Resekcja korzeni

Nasze wieloletnie doświadczenie i kwalifikacje zapewniają pacjentom kompleksowe diagnozowanie dolegliwości, a wykwalifikowany zespół i najnowsze procedury stomatologiczne stosowane przez nas pozwalają na skuteczne usuwanie dolegliwości występujących u pacjentów. Jednym z często przeprowadzanych przez nas zabiegów jest resekcja korzeni. Najczęstszym wskazaniem do resekcji korzeni czy wierzchołka korzenia zęba jest zapalenie tkanek okołowierzchołkowych. Dolegliwość ta często występuje w następstwie leczenia kanałowego lub utrzymywanie się zapalenia pomimo poprawnie przeprowadzonego leczenia endodontycznego.

Wskazania do przeprowadzenia zabiegu resekcji korzeni to również:

• głębokie złamanie korzenia,
  • utknięcie złamanego narzędzia kanałowego głęboko w kanale,
  • zapalenie tkanek okołowierzchołkowych przy zębach z zacementowaną nadbudową, stanowiących zakotwienie dla uzupełnień protetycznych
resekcja korzeni Częstochowa

Zapalenie tkanek okołowierzchołkowych to reakcja organizmu na obecne w kanale korzeniowym bakterie. Charakterystyczne dla zapalenia jest pojawienie się w okolicy wierzchołka korzenia swoistej tkanki zapalnej. Zabieg resekcji korzenia  rozpoczynamy od wycięcia okienka w błonie śluzowej i odsłonięcia kości nad wierzchołkiem danego korzenia. Następnie usuwa się kość i wierzchołek korzenia oraz tkanki dotknięte zapaleniem, a kanał korzeniowy zostaje szczelnie zamknięty odpowiednimi materiałami od strony korony zęba lub od strony wierzchołka korzenia.